fallback

AirAsia X преговаря за отлагане на доставките на самолети

28.05.2015 | 11:42

AirAsia X е в преговори с Airbus за отлагане на четирите планирани доставки на самолети за следващата година, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Бенджамин Исмаил. Коментар на Хаслинда Амин от Bloomberg в "Trending Business".

AirAsia X, дъщерната компания за дълги полети на малайзийския нискоразходен превозвач AirAsia обяви, че нетната загуба за първото тримесечие на 2015 се е увеличила главно поради загуби от валутния курс, съобщава Market Watch.

AirAsia X обяви нетна загуба от 126 млн малайзийски рингита /35 млн щ.д./ за тримесечието от януари до март, в сравнение със загуба от 11 млн рингита за същия период на 2014.

AirAsia, нискоразходната авиокомпания от Малайзия, която лети на къси разстояния и която е собственик на бранда притежава девет превозвачи брандирани AirAsia. Индонезийският й афилиейт загуби самолет на 28 декември 2014 при  катастрофа, при която загинаха 162 пътници и екипаж.

 

Още по темата

Коментар от Сингапур на Хаслинда Амин, Bloomberg на 28 май 2015.

Това показва, че нещата се проясняват и Air AsiaX трябва да направи нещо за финансите си. Планът е да се откаже от две от планираните четири доставки от Airbus догодина и евентуално да смени А350 за А330. Това каза AirAsia X за Bloomberg тази сутрин. Да не забравяме, че Air Asia X беше на червено дори и преди поредицата и инциденти - говорим за Malaysia Airlines MH370, MH17 и катастрофата на самолета на Air Asia, при който загинаха всички на борда.

Знаем, че AirAsia X съкращава дестинации, за да спре загубите. Усещането на пазара е, че компанията расте твърде много и твърде бързо. Че е изтощила капитала си. Казват, че програмата й е била твърде амбициозна.

Да видим колко зле изглеждат акциите й - за година към днешна дата са паднали близо 50%. Реорганизация трябва да се направи с оглед на капацитета на компанията и дестинациите. Забавянето на доставката на самолетите може би е част от усилията да се направи точно това.

Доста са объркващи съобщенията на компанията. От друга страна те не са взели някакво решение. Това, което знаем е, че A330neo са били разглеждани като по-енергийно ефективни и по-евтини. При това са същите, с които компанията лети в момента. AirAsiaX има 10 твърди поръчки за А350 и опция за още пет. Самолетите струват почти 5 млрд долара по сегашни цени.

Проблемът на AirAsiaX са валутните флуктуации. Знаете, че рингитът се срина, това е най-зле представящата се валута в Азия тази година. Това не помага на покупките.

 

fallback
fallback