Сравнимите продажби на McDonald’s Япония (продажбите без да се броят ресторантите на веригата, открити през последните 12 месеца) падат с 29% на годишна база през февруари 2015, съобщава Bloomberg. Данните все пак показват известно подобрение, след като през януари спадът беше още по-голям, достигайки 39%. От компанията казват, че се наблюдава възстановяване в продажбите и броя на клиентите.
През последните месеци McDonald’s Япония премина през много трудности.
Първо се стигна до рационализирането на порциите пържени картофки, заради недостиг на картофи след трудов спор в САЩ. Освен това два големи хранителни скандала се отразиха сериозно на репутацията на веригата ресторанти за бързо хранене.
Клиенти на McDonald’s се оплакаха, че са намерили парче пластмаса и дори човешки зъб в менюто си, а основен доставчик на веригата беше хванат в подмяна на етикетите за срока на годност на месото, което продава.
Въпреки, че по-слабото представяне на компанията беше очаквано, анализаторите очакваха нещата да стоят малко по-добре.
В световен мащаб продажбите на McDonald’s падат с 1,7% за февруари 2015 г. при очакван спад от едва 0,3%. В САЩ спадът е 4%, а в Азия - 4,4%. До голяма степен резултатите се дължат на недоверието на потребителите в качеството на храната.
От началото на февруари McDonald's има нов главен изпълнителен директор в лицето на Стив Истърбуук, който ще се опита да се справи с трудната ситуация, в която компанията се намира.