Както казах в моето представяне, миналата година, в случай, че нашите зрители незнаят, оперативната печалба на компанията нарасна с 8,7%. Имали сте и органичен консолидиран растеж от 3%. Ако погледнем обаче към 2015, вие казахте, че производството на бира ще се увеличава с по-бавни темпове. Казахте също, че разширяването на маржовете ще е под заложената от вас цел от 40 базисни пункта. Може ли да ни кажете причината?
Жан-Франсоа Вон Бохмеер: Точно така, ние както винаги сме леко предпазливи в началото на годината. Обикновено правим малко по-предпазлива прогноза.
Въпреки това обаче смятаме, че годината ще е добра, защото в болшинството от страните, в които оперираме, разчитаме на растеж.
Имаме силни програми, базирани на иновации, както и представяне на нови продукти.
Видяхме през последните 2- 3 години, че това ни носи печалба, така че оставаме уверени, че случаят ще е такъв и през 2015.
Що се отнася до маржа, тук има една техническа подробност. Ние обещахме на пазара, че ще разширим маржа си с 40 базисни пункта.
В средата на годината на годишна база разширяването достигна 90 базисни пункта.
Сега сме малко под това ниво, защото се наложи да изтеглим огромни мощности за пакетиране в Мексико и това технически отне 25 базисни пункта от нашия марж.
Така че ако неотчитаме това, сме доста по-близо до първоначалната прогноза.
Европа е вашият най-голям пазар. Тук правите 40% от продажбите си. Възстановихте ли се, ако мога да използвам вашите думи, от изключително високите нива на дъжд през лятото, които ограничиха пиенето на бира тук във Великобритания, във Франция и Италия?
Жан-Франсоа Вон Бохмеер: Не съм синоптик, така че не мога да прогнозирам какво ще бъде времето тази година, но миналата година поне имахме световно първенство по футбол, което винаги помага в летния сезон.
Така че първата половина на 2015 ще е малко по-трудна. Ние обаче все пак оставаме оптимисти, че нашите иновативни програми ще ни донесат по-голям пазарен дял.
Ако погледнем представянето през 2014 в Европа ние успяхме да спечелим пазарен дял на практика във всички страни, където оперираме.
Имаме силен ръст на иновациите от 7,5% , което е изключително добре. Европа ще остане един труден пазар.
Това не е естествено растящ пазар, защото тук няма предимството на силния демографски прираст, какъвто се наблюдава в други части на света.
Тук обаче наистина генерираме голяма част от продажбите си и продължаваме да вярваме, че ще разширим пазарния си дял и продажбите допълнително, макар и с по-бавни темпове в сравнение с пазари като Мексико, Бразилия или Виетнам.
А какво ще ни кажете за Русия, казахте че Европа е труден пазар. Какво ще кажете за Русия? Това е важен пазар за вас. Как прогнозирате руския пазар през 2015 на фона на продължаващата криза между Русия и Украйна, която очевидно вреди на руската икономика?
Жан-Франсоа Вон Бохмеер: Ние непредвиждаме подобрение на този пазар. Трябва да разберете, че нашата индустрия до голяма степен се захранва от местно произведена продукция, така че сме засегнати в по-малка степен от режима на санкции срещу Русия.
Да, пазарът се свива, но в същото време нашите операции са гъвкави и ние се адаптирахме към новата реалност.
През последната година изгубихме доста голям обем от продажбите си, но от друга страна постигнахме по-висока оперативна печалба, защото трябваше да преструктурираме бизнеса си в съответствие с новите реалности.
Незабравяйте, че операциите ни в Русия не бяха прекалено големи, така че въпреки че от това, което се случва в Русия определено не произтича оптимизъм, Heineken няма да бъде засегнат толкова много.