fallback

Ryanair предпазливо повишават прогнозата си

Коментар на Кари Лундгрен за телевизия Bloomberg от Лондон

02.02.2015 | 17:21 Автор: Георги Стоянов

Така че това са силни резултати на фона на традиционно слабото представяне на Ryanair. Какво ни казва това за опитите за освежаване на образа на тази авиокомпания?

Кари Лундгрен: Те винаги работят върху по-добър план, както казват. Но нека сложа тези резултати в контекст.

През същия период на миналата година Ryanair всъщност публикуваха предупреждение за печалбата си, така че сега, това е петото повишаване на прогнозата, което правят за последните 12 месеца.

Това беше една невероятна година за Ryanair. Те започнаха годината, като казаха – ние ще променим имиджа си и представиха няколко нови бизнес продукта, приложения.

Подобриха интернет страницата си. Те правят и нещо много нетрадиционно за тях през този зимен сезон, а именно да летят по всички линии, вместо да оставят част от самолетите си зазимени.

Броят на пътниците се е увеличил и което е по важно процентът на запълване на полетите се е повишил.

Както обаче и цената на билетите им – с около 2% през последното тримесечие. Така че те все още виждат  известна слабост през четвъртото тримесечие на фискалната година.

Като цяло обаче да, изглежда, че сега набират скорост.

Наистина е така. Но просто погледнете цифрите. Ryanair са 90% хеджирани за цени на петрола от над 95. Някой може да каже, че това е много, много високо, тъй като имаме спад на цените на петрола и акциите на определени авиокомпании реагират на това. Къде се намираме в това отношение?

Кари Лундгрен: Те говориха за това тази сутрин и направиха предпазлива прогноза за фискалната година през 2016.

Те са много предпазливи и може би това е причината, поради която повишаваха прогнозата си толкова много пъти през изминалата година.

Изглежда обаче, че те са много предпазливи и за идната година, особено на сегашния етап. Те казват, че е прекалено рано, да се правят прогнози. Фискалната 2016 дори още не е започнала.

Но след като казах това, ниската цена на петрола за не-хеджираните авио превозвачи, за тези, които изглеждат по-слаби, се оказа изключително благоприятна.

Ето защо Ryanair предупреждават, че това може да повлияе на цените им и че може да доведе до по-голяма конкуренция.

Забележително е, как нещо, което може да се приеме за позитивно, да заздрави балансите им, всъщност се оказва негативно, защото те са хеджирали толкова над пазарната цена, на която останалите се наслаждават сега.

Кари Лундгрен: Абсолютно. Те ще се възползват от това чак през 2017, а до тогава има доста време. Мисля обаче, че те ще спечелят и от това, че някои авиокомпании таксуват свръх разхода на гориво – нещо, което Easy Jet и Ryanair не правят.

Така че те ще застанат наред с политиците, които казват, защо не понижите тези такси за пътниците.

IAG, която, разбира се, притежава British Airways и Iberia искат да купят Aer Lingus. Ryanair държат 30% от Aer Lingus. Ще продадат ли дела си там?

Кари Лундгрен: Това е въпрос за милион долара. Тази сутрин те казаха, че няма да коментират това. Те казаха, че не са разглеждали формално тази възможност.

И все пак, както знаете, подобно предложение е направено. Така че остава да видим, как всички ще реагират на това.

Миналата седмица акциите на Aer Lingus се понижиха на фона на реакцията на правителството и политиката около тази сделка.

Тази сделка е силно политизирана. Гледах изслушване по темата в Ирландия миналата седмица и усетих, че симпатиите на хората не са особено в подкрепа на тази сделка.

Има много опасения за регионалните дестинации. Хитроу.

Има опозиция и от пилотите.

Кари Лундгрен: Да, има и опозиция от пилотите.

fallback
fallback