Когато една години си отиде и друга дойде, много бизнес лидери започват да си поставят нови предизвикателства за следващите 12 месеца, пише BBC. Те започват да "мерят на кантар" новите потенциални възможности, избори и фактори. Предприемачите създават планове за разширяване, нови продукти, дори обмислят да променят доставчиците си само, за да се впишат в новата икономическа среда. През това време на годината, на преден план в съзнанието на хората "излиза" предварителното планиране.
От BBC споделят съветите на 10 бизнес лидери:
Джеймс Ват, съосновател на шотландска фирма за бира Brewdog
Работете като демони. Работете много, "глупаво" много часове, но не забравяйте да се наслаждавате. Управлението на бизнес не трябва да се превръща в задължение, а трябва да е като хоби. Това е нещото, което те поддържа, когато имаш затруднения.
Наемайте само "невероятни" хора. Нужно е да получавате най-доброто от екипа си, така че не наемайте никого преди да сте сигурен за него.
Не се страхувайте да поемате рискове. Най-големият риск за компанията ви е, когато спрете да го правите. В същото време трябва да внимавате с финансите си. Това е нещото, на което малките компании не обръщат достатъчно внимание и съответно са в риск. Това не е най-забавната част при управлението на една фирма, но е от жизнено значение за нея.
Роб Бейнс, съосновател на веригата за замразен йогурт Snog
Никога не харчете повече, отколкото печелите и внимавайте с наемането на "близки и приятели" в компанията ви.
Когато започнах първата си верига с кафе-барове - първоначално продавах кафе от малка количка на автобусната гара в Хамърсмит. След това получих разрешение да търгувам на три различни места в Уестминстърското абатство. Моят бизнес потръгна. Въз основа на успеха ми, от Сейнт Пол, Минесота, САЩ ме поканиха да работя от там. Много бързо обаче се появиха и финансови проблеми и задължения към доставчиците. Наложи се да преструктурирам бизнеса си и да се "отърва" от хората, които не са се представили по най-добрия начин. Това е в интерес на бизнеса. Не съм лош човек, но заради това изгубих много "приятели".
Даная Рингелман, съосновател на сайта Indiegogo
Както Ганди казва: "Бъди промяната, която искаш да видиш в света!" С цялото си сърце вярвам в това.
Като лидер, вярвам, че действията говорят много повече от думите. Хората следват това, което виждат, а не това, което чуват. Независимо от бързината на работната сила, иновациите и по-голямата отчетност - промяната започва от нас.
Пол Линдли, основател на Ella's Kitchen
Като предприемач съм научил, че хората, с които работим вътре и отвън на нашата организация, оформят и влияят на действията ни. Екипът на Ella е вдъхновяващ и решаващ за успеха, но съм щастлив, че се познавам и лично с Нийл Гримър, съосновател и главен изпълнителен директор на Plum Organics - един от основните ни конкуренти в САЩ.
Приятелството ни се основава основно на споделената визия да помагаме на бебета и малки деца да бъдат по-здрави.
Съветът ми към всеки предприемач е да бъде вдъхновяван от екипа си, но междувременно да насърчава силните връзки с тези, извън организацията. Сътрудничеството е от ключово значение за постигането на успех и изграждането на социално отговорен бизнес.
Ангъс Тируел, основател на хотел Chocolat
Важно е как клиентите ти гледат на бизнеса. Хубаво е да се гледа отвъд няколко перспективи. Когато имате добри хора около вас, всичко е възможно. Най-много съжалявам, когато говоря за бизнес твърде дълго с неподходящите хора.
Нужно е да овладеете даден проблем веднага след като възникне. Когато работите с правилните хора - това е много по-лесно.
Софи Транчел, изпълнителен директор на Divine Chocolate
Най-добрият ми съвет към всеки, който започва нов бизнес, е да използва цялата подкрепа и съвети, с които разполага.
През 2014г. Divine Chocolate спечели приза за социално предприятие на годината във Великобритания. Компанията нямаше да стигне до наградата, ако не се консултираше със специалисти и не провеждаше обучения на персонала всяка година.
Планирайте това, което искате да постигнете, поне до края на годината. По този начин можете да разберете дали ви е необходима външна подкрепа и специални умения, за да постигнете успех. Вижте дали можете да се възползвате от някаква подкрепа на правителството.
Чарли Ролс, председател на фирмата за безалкохолни напитки Fever Tree
Моят съвет е насочен към всеки собственик на малка, успешна фирма, която се опитва да продава. Разбирам, че за един предприемач е изкушаващо да вземе пари от банка, но това често е свързано с финансов риск и стрес.
Все пак, ако бизнесът ви е добър и имате поне един потенциален купувач, то тогава намерете средства, които да вложите, така че да имате дял от него.
Ник Хангърфорд, основател на инвестиционната компания Nutmeg
Всяка компания трябва да може да се връща до първообраза си. Бизнесът не трябва да е сложен, а напротив - той трябва да е насочен към нуждите на клиента. Какво ще направи живота му по-лесен, по-богат и по-удобен?
Когато става дума за създаването на екип, то мислете за бъдещето. Колкото по-добър екип имате, толкова повече бизнесът ще надхвърли целите си. Внимавайте, когато наемате персонал и не се страхувайте да проверите хората, които наемате.
Доверието е от съществено значение за растежа на компанията. Бъдете отворени и честни за слабостите на фирмата си и екипа си. Доверете се на служители и клиенти. Нужно е да съществува обратна връзка, дори и понякога да е негативна - това е шанс да насочите усилията си в положителна посока.
Не се заблуждавайте, че като собственик или шеф на компания, можете да вземете всички решения. Позволете на специалистите да ви водят.
Саймън Уудруф, основател на веригата ресторанти Yo! Sushi
Ако имате мечта - реализирайте я. Не съм срещнал човек, който да съжалява, че е последвал мечтата си, без значение дали му е донесла успех или провал. Напротив срещнал съм и много хора, които съжаляват, че не са поели риск, за да сбъднат желанията си.
Когато управлявате бизнес е от огромно значение да разберете в какво сте добър и в какво не. След това прекарайте 90% от времето си, за да правите това, за което ви бива.
Бъдете готови и за провал - само така, можете да постигнете успех.Когато избирате екипа си - работете с хора, които харесвате и им имайте доверие. Едно от най-важните правила е да редуцирате броя на срещите, които правите.
Едуин Дун, главен изпълнителен директор на фирмата за социални медии Starcount
Ключът за успех на всеки малък бизнес е да запази оригиналната си концепция. Лесно е да бъдете разсеян и да поемете по по-лесен и ниско рисков маршрут.
По време на "пътуването" хората ще ви предлагат техните прозрения и ще ви споделят идеите си за това какъв трябва да е вашият бизнес. Нужно е да сте адаптивни и гъвкави като приемате добрите съвети. Това обаче не трябва да ви отклонява от първоначалната идея.
Поддържайте страстта и визията си през всички възходи и падения. Това ще ви даде кураж и ще ви направи издръжливи.