В застой ли е кариерата ви? Лесно е да се обвини фирмената политика, ниското ниво на пазара или дори колеги. Но ако проблемът е във вас? Ако сте прекалено голям "самохвалко" до това да представяте проблеми без решения - това са нюанси на поведението, които могат да пречупят успеха.
Темата, за това какво може да провали кариерата ни, е доста засегната в LinkedIn - от Business Insider посочват два примера:
Джак Уелч, изпълнителен председател на Института по мениджмънт Jack Welch:
"Изграждането на кариера рядко следва гладка, линейна траектория." - пише Уелч в поста си "10 поведения, които биха убили кариерата ви." - "Ако преживявате застой или залитане в кариерата си - и повечето от нас го имат в един или друг момент - погледнете се добре в огледалото."
Много хора не разпознават поведенията, които убиват кариерата. Сред тях са:
- Свършване на повече или по-малко работа от необходимото - Съпротивление срещу промяната - неуспешното използване на нови идеи - Победа над шефа, но не и за компанията - Самодоволството - спрели сте да растете
"Ако опознаете собственото си поведение, то можете не само да го промените, но и то да работи във ваша полза." - съветва Уелч
Линда Десцано, управляващ директор и глобален ръководител на Citi:
Ново проучване от Citi и LinkedIn разкрива, че "мъжете са по-склонни да споделят професионални постижения на работното място спрямо жените" - пише Десцано в нейния пост "5 начина да се промотираме на работа без самохвалство". В такъв случай обаче как да изтъкваме постиженията си?
"Общувайте, общувайте, общувайте." - пише Диан Баранело, кариерен треньор."Ясно обяснете защо едно нещо е важно за бизнеса. Правете го постоянно и уверено. С други думи не се извинявайте, че говорите откровено."
"Най-ефективният начин да установите надеждност и прозрачност е да се съсредоточите върху стойностните предложения." - пише Бони Маркъс, кариерен треньор за жени."Вместо да говорите за постиженията си, което може да се сметне за самохвалство, обяснете защо дадено предложение ще има потенциал за решаване на текущ проблем в бизнеса. Въведете го като лидер, който е готов да работи в полза на компанията, а не за собствена печалба."