fallback

Bloomberg TV Bulgaria и новото поколение пред малкия екран

Николина Димитрова, изпълнителен директор на бизнес телевизията, в интервю за сп. Мениджър

06.11.2015 | 12:41 Автор: Константина Маркова

Екипът ни е любопитен към всички, които успяват с усилията, знанията и труда си, казва Николина Димитрова в интервю пред Елица Николова, журналист от сп. Мениджър в последния брой на изданието.

Госпожо Димитрова, какви са амбициите Ви при старта на още един проект без конкурент на телевизионния пазар - Bloomberg TV Bulgaria? Каква ще е тежестта му на пазара през следващите години, имайки предвид, че икономическото съдържание не е атрактивно за повечето медии?

Надявам се, за добро, нашите амбиции не се променят, а се развиват. Първата ни амбиция е да бъдем точни, обективни, бързи и задълбочени в информацията. Ние продължаваме да полагаме усилия да развиваме медии, в конкретния случай Bloomberg TV Bulgaria, които са полезни за българската аудитория. Наред с това, точно обратно на клишетата, че всичко вкусно е вредно, че всичко забавно е повърхностно, ние знаем, че икономиката може да бъде представяна по много интересен начин. Така се опитвам да отговоря и на следващия ви въпрос. Нима не е интересен задълбоченият анализ върху казуса "фолксваген", от който публиката ни би могла да направи своите изводи за куп неща? Като се започне от тенденциите в автомобилния сектор и се стигне до чистотата на въздуха. Ако имате магазинче за кафе, скучно ли ще ви бъде да знаете какво е движението на цената на кафето на световните борси, за да планирате собствения си бизнес?

Как се прави икономическа и бизнес тв програма в условията на доминирано от социални и политически теми и риалити шоу информационно пространство? Как се прави? По всички основни правила на журналистиката, но на първо място - със сърце. Защото аудиторията има невероятни сетива за това, когато нещото, което се излъчва на екрана, не е направено с пълна отдаденост и сериозна подготовка. Да, колкото и да звучи клиширано, така е. Представете си само разликата: ако водещият на пазарните новини просто ви представи днешните стойности. Сега си представете, ако ги поднесе с техните причинно-следствени връзки, ако разкаже как това ще се отрази на живота на всеки един от нас и го визуализира по атрактивен начин. Има разлика, нали?

Какво в българската бизнес среда в момента ви е най-интересно лично на вас и на екипа ви? По какъв начин програмата ви ще се адаптира към предприемачите и start up поколението? Още преди да подозирам, че ще бъда част от екипа на Bulgaria ON AIR, а сега и на Bloomberg TV Bulgaria, в една документална поредица, наречена „И ние го можем“ по „БНТ Свят“ представяхме хората от малкия и средния бизнес, които успешно произвеждат, изнасят продукцията си, разпознаваеми са на европейските и световните пазари, а са недостатъчно познати у нас. Такива хора има много и на мен са ми не само много интересни, но и много, много симпатични. Екипът ни е любопитен и любознателен. Всичко ни е интересно, всичко, което може да подобри начина на живот на българите, всички, които успяват с усилията, знанията и труда си.

Пространство за какви кадри ще отвори Bloomberg TV Bulgaria? Какви са очакванията ви към новите хора? Към нашия екип се присъединиха доста нови колеги, финансови анализатори, икономисти и журналисти, които са профилирани в темите на Bloomberg TV Bulgaria и умеят да ги представят телевизионно, по най-интересния за публиката начин. Оказа се, че в гилдията има много добре подготвени журналисти на тема икономика и финанси и най-добрите по естествен начин станаха част от нас. Вярвам, че всички хора в екипа на Bloomberg TV Bulgaria са почтени, с човешки и професионален морал, с познания и умения. За любопитството вече стана дума, то е факт, в който съм убедена.

Можете ли да дадете пример за икономически и бизнес събития, които имат място в праймтайма на традиционните медии, но не са там? Как ще разработвате тези теми в бъдеще? Приемете отказа ми да отговоря на първия ви въпрос с усмивка. Не мога да навлизам в работата на колегите от другите медии, защото всяка има своя редакционна политика. В журналистиката, независимо дали е профилирана в политиката, икономиката, здравните теми или... какъвто пример искате вземете, водещото е събитието да засяга най-широк кръг от обществото. Тоест ние ще разработбаме темите, които вълнуват широката публика, но ще ги представяме през призмата на бизнеса и финансите. Ще ги разработваме така, че да даваме възможно най-пълната, независима, точна и обективна информация, както сме се старали да работим и досега.

Смятате ли, че се намираме в повратен медиен момент, и какво е мястото на качествената и ресорна журналистика в него? От какви медии има нужда новото поколение според вас? Качествената журналистика е много необходима. Много. Уверена съм, че Bloomberg TV Bulgaria ще бъде пример за такава, не само заради екипа, който стои зад създаването на канала, но и заради световните стандарти на Bloomberg, които пренасяме на българска почва чрез телевизията. Мноао ме радва, че обратната връзка, която имаме от зрителите, е изцяло заредена с позитивно очакване, както и с надежда за много високо качество, за точна и навременна информация и по-задълбочен поглед към теми, които само привидно изглеждат тясно специализирани.

От друга страна, Bulgaria ON AIR вече се развива като политематична медия. Има ли място за още един политематичен канал на силно конкурентния пазар у нас? Има място. Сигурна съм, защото наше проучване показа, че сериозен процент зрители нямат "своята телевизия", че търсят по-различно съдържание. Най-вече търсят по-различен подход, включително към развлекателните жанрове и публицистиката. Промените започнаха на 21 септември. Сутрешният блок е различен, отворен към широката публика. Имаме няколко нови предавания, като "Днес", токшоуто "Десет", продължаваме да развиваме по-различните формати като "Време за времето" - единственото предаване, посветено на връзката между времето, климата, космоса, загадките, природата и живота на всеки човек, шоуто със забавен поглед към международни теми "Стрес тест" и "Авиошоу", защото виждаме зрителския глад към такава гледна точка към света. Тези предавания ни отличават от останалите - те са едновременно забавни, любопитни и полезни. Привлякохме нови лица към екипа ни. Заедно с тези, които зрителите вече добре познават, Bulgaria ON AIR търси, надявам се успешно, пресечната точка между интересното и "Важните неща" за широката публика.

НИКОЛИНА ДИМИТРОВА е програмен директор на телевизия Bulgaria ON AIR от старта на медията през 2011 г. и изпълнителен директор на Bloomberg TV Bulgaria. Телевизионната й кариера започва в БНТ през 2002 г., където последователно трупа опит като репортер, редактор, водещ, а после е автор и режисьор на предаването "Далекоглед". В периода 1997-1999 г. е част от пресцентъра на президента Петър Стоянов. Магистър е по българска филология от СУ "Св. Климент Охридски". Преминала е курсове по агенционна журналистика в Ройтерс, Великобритания, за телевизионни новини в Кардиф, Уелс, и в Ройтерс, както и за документални филми в Манчестър, Великобритания.

 

fallback
fallback