fallback

По-добра Европа: Повече права във въздуха

18.02.2014 | 10:00

Автор: Йоана Недева

Предстои ви дълго пътуване до екзотична дестинация?

Дългият ви опит в летенето е причина да си зададете следните въпроси: какво да има в ръчния багаж? Колко струва откритата правописна грешка в името ви? Ще успеете ли да хванете следващия полет навреме и ако стане нещо с багажа ви, ще получите ли обезщетение?

Безспорен факт е, че само 2% от пътниците, подали жалба срещу авиокомпания получават обезщетение, а всички допуснати от пътника грешки се плащат от него.

Затова ЕС настоява за реални права на пътниците във въздушния транспорт.

Те са заложени в проект, приет от ЕП през първата седмица на февруари 2014.

Новият текст предлага разумен баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътниците. Касаят правото на информация, грижата за пътниците, пренасочването на полет

Гласувани са и по-ефективни процедури за оплаквания.

Авиокомпанията, действащи на територията на ЕС ще трябва да отговарят в рамките на два месеца, иначе ще трябва да приемат безусловно исканията им, гласи директива, приета на първо четене от ЕП.

Вижте целия репортаж във видеото.

 

fallback
fallback