Синдикатът на българските учители смята, че това е посока, която разделя бедни и богати в България. Това коментира председателят на Синдиката Янка Такева в Сутрешния блок на България Он Ер. По думите у нас ние имаме редовна, вечерна, самостоятелна, индивидуална и дистанционна форма на обучение.
"Родителите, които по изчисление на Синдиката на българските учители, са някъде около 200 на брой - те искат да прилагат този закон още преди влизането му. В момента има самостоятелна форма на обучение за деца, които имат някакви проблеми и родителите не искат да ги пускат на училище. Но асоциацията, която иска домашно образование надявам се, че нямат проблем с децата, а просто искат въвеждането на допълнителна форма на обучение." - поясни Такева.
Домашното образование няма плюсове, а тези родители не искат да изпращат децата си при всички други слоеве на българското общество, добави още Такева.
"Причините и аргументите, с които семействата обучават децата си в къщи нямат нищо лесно със социалния им статус и това лесно може да се потвърди. Причините са други. В момента малко над 200 родители обучават децата си в къщи. Това не са деца с проблеми, а съвсем нормални деца. Те учат в къщи по тяхно желание и решение на родителите си." - посочи Петър Порумбачанов, председател на Асоциация за домашно образование.
Убеждението на тези родители е, че образованието не е функция на държавата, а на семейството, обясни един от аргументите Порумбачанов. По думите му тези родители не одобряват в момента съществуващата образователна система.
"Недостатъците в образователната система се предават от обществото, защото училището е огледален образ на това, което се случва в обществото, така че няма идеални системи, но общественото образование, освен знанията и уменията дава и социалният опит. Много е важна социалната адаптация на децата към обществото, към групата, работа в екип." - отвърна Такева.
За да влезе в истинския смисъл на думата "домашното образование" ще трябва да има държавен образователен стандарт за това, подчерта Такева. По думите й оттук нататък всички ще трябва да се подчиняват на него, а как ще бъде разработен зависи от МОН.
Чуйте: