BlackBerry показа Passport

25.09.2014 | 11:58
BlackBerry показа Passport

BlackBerry пусна неконвенционален нов смартфон, наречен Passport на 24 септември 2014, с което сложи началото на най-критичната фаза на дългоочакваното си завръщане.

Глобалното представяне на новия модел стана едновременно в Торонто, Лондон и Дубай.

В Торонто Джон Чен доведе и бившата звезда на NHL Уейн Грецки.

Телефонът е квадратен, има тъчскрийн и клавиатура.

Ще се продава в САЩ от AT&T за 599 долара.

До края на годината ще може да се купи в 30 страни.

Ще работи с Android-базирани приложения.

По данни на IDC, цитирани от Bloomberg West, глобалният пазарен дял на BlackBerry може да се свие с още 50% до 2014, след като сега има по-малко от 1%. Пикът на компанията бе 21% пазарен дял през 2009. Прогнозата на IDC е за спад до 0,3% през 2018.

Компанията завърши тригодишен процес на преструктуриране и сега остава директорът Джон Чен да докаже, че новите устройства могат да генерират устойчиви нови потоци от приходи, с които BlackBerry да се върне на печалба.

Премиерата на Passport бе направена само два дни преди базираната в Онтарио, Канада компания да обяви резултатите си за второто тримесечие на 26 септември.

Предстои да излезе и дългоочаквания Classic, още един смартфон на BlackBerry, вероятно подобен на изключително популярния Bold.

С модела Classic компанията ще пусне и новата си система за управление, BlackBerry Enterprise Syste, 12 (BES12).

IT мениджърите на големите корпорации и правителствените агенции ще могат не само да управляват и подсигурят устройствмата, но и да управляват Win-базираните устройства, както и по-лесно ще администрират Android и iOS-устройствата.

Вижте интервюто на Емили Чен с директора на BlackBerry Джон Чен от Торонто.