Тежки времена за алкохолния бизнес

Кореспонденция на Нейра Чехич от Bloomberg TV, Лондон

17.04.2014 | 22:20
Тежки времена за алкохолния бизнес

Настъпиха тежки времена за производителите на спиртни напитки.
Развиващите се пазари са причина за това. Световният лидер, Diageo, който прави Johnnie Walker и Smirnoff изненадващо намали през първите 3м на годината съобщи, че слабостта на развиващите се пазари, включително Китай, ще продължи да влияе на растежа тази година.
Тези пазари обаче пострадаха от стагнацията и валутния спад. Продажбите спаднаха на места като Русия и Южна Африка.

Още по темата


Правителството на Китай ограничи екстравагантните подаръци и празненства сред официалните лица, което ограничи продажбите на луксозни напитки като уиски и коняк.
Това се оказа  проблем за Remy Cointreau, които правят Remy Martin.

Някои анализатори твърдят, че не става дума за временни политически решения в Китай, а за структурни промени като цяло.

Още по темата


Големият въпрос е: къде производителите на алкохолни напитки ще намерят ръст?
Разговарях с Тревор Стърлинг от Sanford Bernstein. Той каза, че и Diageo, и Remy Cointreau се надяват развиващите се пазари да поемат нагоре. Очакват приличен ръст в Северна Америка, който още е солиден.
Що се отнася до Китай – там ще има различен ръст. Той и преди бе предизвикван от луксозния сегмент, но сега ще бъде по-балансиран в различните ценови нива.
Аз съм Нейра Чехич, специално за България он ер.