Рагин: Рекмалната стратегия на туризма трябва да се промени

Нужно е да се създаде Министерство на туризма и да се промени инфраструктурата на места, допълни Рагин

18.09.2014 | 11:20 Редактор: Ирина Георгиева
Рагин: Рекмалната стратегия на туризма трябва да се промени

Да се създаде Министерство на туризма и да се промени инфраструктурата на места, за да може туристите да се придвижват по-лесно и по-бързо. Това са част от исканията на туристическия бранш, заяви Благой Рагин, председател на БХРА в Сутрешния блок на България Он Ер. По негови думи непосредствено преди изборите, на 29 септември от бранша ще направят Кръгла маса с всички политически сили, които искат да разберат проблемите на туризма.

"Над  13% реализираме приход в БВП, а потенциалът е много по-голям, но не го използваме. Протестът е превантивен, но след като сега се прави Стратегията за туризма за следващите години и бюджета, искахме да кажем на политиците, които ще влязат  в изпълнителната власт, че трябва да се съобразят с исканията на моите колеги." - обясни Рагин.

От туристическия бранш в България искат да участват пряко в изготвянето на Стратегията за туризма, а не тя да се прави от Световната туристическа организация, както настоява министър Бранимир Ботев. Това коментира Рагин.  Браншът иска стратегията да се прави не от чуждестранни чиновници, незапознати с проблемите в сектора, а на местно ниво. Туристическият бизнес е „ЗА“ това да се ползват чужди експерти, но и да се чуе гласът на местния туристически бизнес, допълни експертът.

Наложително е да има промяна в рекламната стратегия за туризма, защото всички балкански страни са заложили този сектор в приоритетите си, борят се за повече приходи от туризъм като начин за разкриване на работни места и осигуряване на приходи за хазната, обясни Рагин. Той добави, че от бранша ще настояват от новата власт в бъдеще парите, които се отделят за реклама, да бъдат съгласувани с представители на бизнеса от различните сегменти – летен, зимен, спа, културен туризъм, обясни Рагин.

"От бранша настояват още сега в бюджета да се заложи 1% от приходите да отиват за външна реклама, 1% от вътрешните приходи, които са 2 млрд. лева, т.е 20 млн. лева да отиват във вътрешната реклама. Това е с цел да не изпускаме българските туристи и да не бъдат толкова активни с излизането навън. Това трябва да се заложи в бюджета, за да вървим в правилната посока." - смята Рагин.