Българският потребител е все по-информиран за правата си, смята Габриела Руменова

Защо обаче жалбите в Комисията за защита на потребителите се увеличават?

18.09.2014 | 13:13 Редактор: Ирина Георгиева
Българският потребител е все по-информиран за правата си, смята Габриела Руменова

Жалбите в Комисията за защита на потребителите се увеличават с всяка изминала година, но това не означава, че нарушенията са станали повече. Това заяви Габриела Руменова от КЗП в Сутрешния блок на България Он Ер. По нейни думи българите са станали по-активни и по-информирани през последните години.

"Хубавото е че правата ни са еднакви във всички страни в ЕС. Съществува мрежа от европейски потребителски центрове, които се занимават с разрешаването на трансгранични спорове. Например, ако потребител си е закупил стока от друга страна и иска да я върне - поддава жалба в съответния потребителски център. Той от своя страна се свързва с търговеца и се търси решение." - обясни Руменова.

По различните проблеми има различни специализирани контролни органи и Комисията за защита на потребителите има определени правомощия, коментира Руменова. По нейни думи българският потребител се жалва най-вече от стоки като дрехи, обувки, а по-малко от услуги. Руменова обясни, че при постъпването на всяка една жалба се извършва проверка като законовият срок е най-малко месец.

В момента се провежда поредната кампания за информиране на българските граждани какви са техните права и задължения, подчерта Руменова. Тя отбеляза, че през летните месеци също е имало две кампании чрез щандове. В последната кампания участват страни като Испания, Италия, Португалия, Гърция, Полша и Латвия.

Чуйте още за правата си в следващия видео материал: