Московски: Напредъкът по строителството на жп участъка Септември - Пазарджик през лятото е незадоволителен

26.11.2014 | 16:02 Редактор: Ирина Георгиева
Московски: Напредъкът по строителството на жп участъка Септември - Пазарджик през лятото е незадоволителен

Напредъкът по строителството на железопътният участък Септември - Пазарджик през лятото е незадоволителен. Това смята министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, който на 26 ноември инспектира строителните дейности по жп линията Септември – Пловдив. Проектът се финансира по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и е разделен на три обособени позиции. 

"По лот 1 (Септември – Пазарджик) са достигнати около 30% физическо изпълнение. За летния сезон напредъкът е около 10%, което е незадоволително." - отбеляза министър Московски. По думите му трябва още по-голяма активизация, както на тази, така и по останалите позиции, защото целият проект трябва да е завършен до края на 2015 г. 

С бързи темпове напредва строителството на участъка Пазарджик – Стамболийски след първоначалното изоставане. Физическото изпълнение достига 20%. Министър Московски инспектира и модернизираната жп гара Пазарджик.

"Преди 3 години никой в България не вярваше, че е възможно да се финансира модернизацията на жп гари с европейски средства, а днес всички жители и гости на Пазарджик се радват на новата и модерна сграда." - каза министър Московски.

По думите му до края на 2015 г. трябва да завърши и модернизацията на жп гарите в София и Бургас, които също се финансират по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. 

Около 35% от дейностите са изпълнени по третата позиция (Стамболийски – Пловдив) от проекта. Продължава работата и по изграждането на системите за сигнализация в участъка Септември – Пловдив и телекомуникациите по цялата линия София – Пловдив, като вече са достигнати около 40% физическо изпълнение.

"Въпреки че няма спрени плащания по ОП "Транспорт", установявам забавяния на повечето проекти, които инспектирам." - каза министър Московски.

Към момента няма опасност от загуба на средства по ОП „Транспорт“ към края на 2014 г., но всички проекти трябва да бъдат завършени до края на следващата година, за да се усвои целия наличен ресурс от близо 4 млрд. лв. Това налага активизация на изпълнителите и бенефициентите, защото до края на 2015 г. трябва да разплатени още около 1,4 млрд. лв.